G-B6CT1J5KB0

torsdag 15. september 2016

Jobbtur til Bratislava

Det som er fint med å jobbe i et stort selskap er at man har kolleger rundt omkring i Europa. Og vi bør jo møtes i ny og ne. Derfor blir vi sendt ut på tur en gang i året eller to for å sosialiseres.
I år ble det tur til Bratislava i Slovakia, en by jeg ikke har vært i før og heller ikke hørt noe særlig om.
Jeg dro av gårde uten store forventninger, bare masse godt humør! Og det kommer man vel langt med?


Jeg bor på Hotel Falkensteiner rett utenfor gamlebyen, et hotell som er så stygt utenpå at jeg ikke tok noen bilder. Men inni er det finfint! Og beliggenheten er super. Så jeg kan anbefale hotellet for jobb og familietur. Selv med vindu inn til badet fra sengen...
Det er spa og treningsrom etc, men jeg forsøkte meg ikke på noe av dette.


Og jeg vil også anbefale Bratislava som jobb eller familietur også, hvertfall til helgeturlengde. Sentrum er lite og kompakt, man går på tvers på 20 minutter. Men det er mye fint å se på, det er VELDIG mange steder man kan sette seg ned å hygge seg med noe kaldt eller varmt. Det er rett og slett en trivelig by å være i.
Hovedattraksjonen er slottet på toppen av en haug rett ved byen, men jeg synes selve gamlebyen var det beste. Det er mye forskjellig mat og drikke her, og det var et livlig uteliv hvis man liker det.

Vi spiste italiensk pizza en kveld på Restaurant Massimo, den var bra! Ligger fint til ved elven.
Den andre kvelden spiste vi Slovakisk mat på en turistfelle som het Flag ship restaurant. Den tar opp til 550 gjester på en gang, så du kan tenkte deg hvor koselig det var. Men det var billig og slovakisk, og det var jo gøy der også.
Suppe i brød


Jeg håper vi skal tilbake til Bratislava igjen en annen gang.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar