G-B6CT1J5KB0

onsdag 15. juli 2015

En litt lang rundtur i Roma

Det ble jubel på kontoret da vi fikk vite at vi skulle til Roma for å bli kjent med nye kolleger. Og at det skulle bli litt tid til å se seg om også. Jeg booket meg på et sent fly hjem med Brussels Airlines så fikk jeg ekstra mye tid i byen siste dagen.

Hotellet Leonardo da Vinci er et ganske stort hotell som har sett bedre dager. Rommet var litt utdatert og slitt, men rent og fungerende. Frokosten var veldig bra, lunchen kjedelig og kaffepausen fantastisk. Utrolig mye godt å velge i, med egen kaffemaskin i møterommet.



Etter jobbingen på hotellet fikk vi fri fra klokken fire, og middagen er ikke før åtte. Hva skal man finne på? Jeg har sett på nettet at det er en liten høyde ved Vatikanet som skal kunne gi fine bilder over byen. En gjeng henger seg på og vi trasker av gårde. Vi går ned til høyesterett og svinger rundt Borgen og opp mot Garibaldihøyden.
Opp der og til venstre

Borgen vi gikk rundt, høyesterett i bakgrunnen


Det kommer en regnskur men vi merker den nesten ikke under trærne. På toppen er en is premie før vi rusler nedover mot Trastevere. På veien finner jeg en plass fra åpningsscenen til La grande bellezza. Filmen er sprø, men stedet har fin utsikt.



Vel nede i Trastevere finner vi et vinglass og en dame som roper inn i mobilen at "Mickey Rourke ikke vil filme i september, men Gerard vil..." Vel, vi tar det med en bøtte salt og synes synd på de som deler bord med henne. På vei hjemover svinger vi innom øya i elven, Campo de' Fiori og Piazza Navona så det blir litt sightseeing.

Trastevere-stil


Snodig danske betraktes

Middagstid nærmer seg så vi går mot Old Bear jeg har reservert bord på. Det viser seg å være et gammelt kloster der det er lang kø utenfor. Vi føler oss som kjendiser da vi går rett forbi og blir hilst velkommen av damen jeg har mailet med. Vi får en egen etasje til alle 16, og så begynner rettene å komme. Jeg er vel mett etter tre, og det er fire til... Maten er utrolig god og stemningen kjenner ingen grenser, den bare øker hele kvelden. Når måltidet er over er magene så fulle at vi bare vakler tilbake til hotellet.



Dag to var ganske lik den første, men da gikk vi en guidet tur rundt i Roma før vi gikk til en annen restaurant som het Ambasciata d'Abruzzo, men her fikk vi ikke like god mat eller service, utenom at damene ble kjørt gratis til hotellet etter middagen da. Det var jo ikke så verst. :)
Gutta tok en kveldstur gjennom Borgheseparken og fikk seg et par øl på veien før det ble natta.


Dagen derpå dro vi hjem, men siden det ble litt venting på flyplassen så rakk jeg å prøve en Barolo-is
som faktisk smakte det. Det var godt!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar